wave4.avi (32466 bytes) Reisverslag

knopje.gif (1063 bytes)      vervolg reisverslag

knopje.gif (1063 bytes)        index reisverslag

Zaterdag 7 oktober 2000  Douwe: Na een uurtje varen voor anker voor de haven van Arguineguin. Een Noor komt me gelijk waarschuwen, een paar dagen geleden zijn hier drie bijboten gestolen, jachten worden getolereerd, maar waag het niet water te halen uit de kraan op de kade of je bij boot ergens anders neer te leggen dan bij die ene trap. Welkom heet dat. Het is ieder geval een rustig idee dat ik vanaf 10 oktober een plaats heb gereserveerd in Puerto Mogan.

 

Dinsdag 10 oktober 2000  Douwe: Vandaag in Puerto Mogan aangekomen. Toen zondag de wind naar het westen draaide werd de ankerplaats bij Arguineguin te onrustig, een mens went aan veel, maar dit was te gek. Eerst had ik opgebeld naar Puerto Rico of ze daar nog plaats hadden, nee was het antwoord, alles is vol behalve voor grote boten van veertien of vijftien meter. Toen ben ik maar op goed geluk de kust langs gaan varen, op zoek naar enige beschutting om te ankeren. Toen ik de haven van Puerto Rico zag ben ik toch naar binnen gevaren, je weet maar nooit. Na enig soebatten bleek een plaats voor een dag mogelijk te zijn, aan de drijvende steiger die kennelijk voor bezoekers gereserveerd is, bleken nota bene nog zeker vijf plaatsen open te zijn. Toen ik nog een dag wou verlengen ging dat probleemloos. Puerto Rico is een zeer groots aangelegd toeristencomplex. Hoog tegen de kale bergen op zo ver het oog reikt is alles volgebouwd met appartementen. Van Puerto Rico naar Mogan was minder dan een uur varen, langs een hoge rotskust met hier en daar een strandje. Mogan is een mooi plaatsje, veel kleinschaliger dan de andere grote toeristenlocaties, lage appartementjes gebouwd rond het haventje.
In Mogan aangekomen ga ik vol goede moed op pad om de door mij bij Paradise Yachting bestelde Autohelm stuurautomaat op te halen. De zaak wordt gedreven door ene Brian, een Engelsman, per e-mail heeft hij bevestigd dat hij er vier op voorraad had en één voor mij zou reserveren. Aangekomen in de zaak blijkt dat de groothandel ze op voorraad had en dat er geen gereserveerd is en dat de voorraad op is. Moet uit Spanje komen, duurt een week. Als het ding echt komt met een week past het nog in de planning, maar duidelijk is dat je voor alles ruim de tijd moet nemen. 's Avond uit eten met Per en Margaretha van de Swedish Lion, een HR45. De Swedish Lion had ik in Falmouth al ontmoet en voor het laatst op Madeira gesproken. Zij zijn de enigen uit Falmouth die ik op de Canarische Eilanden weer ontmoet heb. Heel gezellig om weer bij te praten.
In Mogan blijf ik tot 1 november. 21 oktober komt Maaike voor een week met onze dochters Marieke (14), Thessa (13) en Eveline (11). 29 oktober komt Peter Lehr aan boord om samen naar de Kaap Verdische eilanden te varen, een traject van zo'n 900 mijl, het langste tot nu toe. Het wordt nu dus wat stil op de website, eerst de boot klaarmaken en dan een weekje vakantie met de familie. Verdere verslagen kunnen vanaf 1 november heet van het keyboard via Inmarsat verwacht worden.

Het Atlantische project

hap.cpt (75982 bytes)

knopje.gif (1063 bytes)

knopje.gif (1063 bytes)

    vervolg Reisverslag

    voorafgaand Reisverslag